اتوپلن | سامانه برنامه ریزی دانشگاهی

لیست بروز رسانی های سامانه

جستجو

تاریخ عنوان
1397/05/13 اضافه شدن API به سامانه برنامه ریزی
با اضافه شدن API به سامانه برنامه ریزی، امکان اتصال نرم افزار های مختلف در محیط های وب، دسک تاپ و موبایل به سامانه برنامه ریزی و دریافت اطلاعات آموزشی برای هر مرکز فراهم شد.
برای دریافت راهنمای استفاده از API به پنل کاربری خود درسامانه برنامه ریزی مراجعه کنید.
1397/03/10 اضافه شدن ویدئوی راهنمای کاربر به همه صفحات سامانه
برای کلیه صفحات یک فیلم راهنما تهیه شده و در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار داده شده است.
کاربر با کلیک روی آیکن مخصوص راهنما، ویدئویی در مورد عملکرد آن صفحه سامانه تماشا خواهد کرد.
1397/02/11 تغییر بازه امتحانات تئوری نیمسال دوم 96-97
تاریخ امتحانات نیمسال دوم 96-97 ، بر اساس بخشنامه دانشگاه فنی و حرفه ای اصلاح شد.
امتحانات نیمسال دوم 96-97 از تاریخ 97/3/28 لغایت 97/4/10 خواهد بود.
1397/02/11 نمایش سابقه تدریس اساتید به سامانه اضافه شد
امکان نمایش سابقه تدریس استاد برای نیمسال های قبل ( اگر اطلاعات نیمسال های قبل به سامانه منتقل شده باشد) . فراهم گردید.
برای این کار در بخش "ابلاغ اساتید" ، کنار هر استاد لینک "سابقه" قرارداده شده که با کلیک روی آن ابلاغ های تدریس استاد برای همه نیمسال ها را نشان می دهد.
1397/01/29 اصلاح روش ورود به سامانه
سلام
به منظور به خاطر سپردن راحت تر نام کاربری، اصلاحاتی در سامانه انجام شده تا از این پس برای ورود به سامانه برنامه ریزی، از کدکاربری @ کد تعریف شده برای دانشکده شما در سیستم جامع ناد استفاده کنید.
1397/01/29 اصلاح نحوه تعیین ساعات عوامل کارگاهی و آزمایشگاهی
با توجه به اینکه ممکن است میزان مشارکت هر کدام از عوامل کارگاهی و آزمایشگاهی در ارائه کلاس ها متفاوت باشد. این امکان فراهم شد تا برای هر کدام از این عوامل بصورت جداگانه، میزان مشارکت تعیین شود .
بر این اساس، نحوه محاسبه حق الزحمه عوامل بصورت زیر خواهد بود:

برای استادکار ساعات کامل عملی و برای سرپرست و انباردار 75% ساعات عملی لحاظ می شود.
با انتخاب گزینه "مشارکت کامل" ، برای هر کدام از عوامل، مجموع ساعات تئوری و عملی درس در نظرگرفته خواهد شد.
1397/01/17 تغییر سطح دسترسی کاربران
با سلام،
ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی و ایامی خوش برای شما کاربران عزیز در این سال
بر اساس تغییرات جدید سامانه، کاربران سامانه سه دسته می شوند:
کاربران عادی - مدیران گروه های تخصصی که دارای اختیاراتی برای برنامه ریزی رشته های تحت مدیریت خودشان هستند.
کاربران ویژه - مدیران گروه عمومی و پایه و نیز مسولان برنامه ریزی کلاسی که دارای اختیارات کامل برنامه ریزی همه رشته های دایر در دانشکده هستند.
کاربران عالی - مسوولین دانشکده (مثلاً معاونت آموزشی) که دارای اختیارات کامل برنامه ریزی همه رشته ها و نیز ویرایش و صدور ابلاغ مدرسین، ورود اطلاعات از سیستم جامع ناد، تنظیمات آموزشی مرکز و غیره می باشد.

ضمناً تمام کاربران ویژه فعلی دانشکده ها به کاربر عالی ارتقا پیدا کرده اند.
1396/12/25 نمایش تقویم آموزشی در صفحه خانگی
با تغییرات جدید سامانه، در صفحه خانگی کاربران، تقویم آموزشی نیمسال انتخاب شده را نشان می دهد.
1396/12/25 نمایش تاریخ و شماره ابلاغ اساتید
در چاپ نمون ابلاغ شماره 3 و 4 ، تاریخ و شماره ابلاغ اضافه شد.
تاریخ ابلاغ، همان تاریخ شروع نیمسال بوده و شماره دبیرخانه توسط کاربر ویژه دانشکده، قابل تنظیم است. کاربر ویژه می تواند در بخش "تنظیمات آموزشی مرکز" ، شماره اولین ابلاغ ها را تعیین کند تا در ابلاغ نمایش داده شود.
1396/12/20 امکان دریافت اطلاعات آماری اساتید فراهم شد
در صفحه "ابلاغ مدرسین" گزینه ای با عنوان "اکسل آماری" برای دریافت مشخصات اساتید مرکز در نیمسال جاری به همراه تعداد ساعات تدریس تئوری و عملی آنها اضافه شد.
1396/12/19 امکان دسته بندی دانشجویان گیرنده درس اضافه شد
با اضافه شدن امکان دسته بندی دانشجویان، کاربران ویژه دانشکده می توانند دسته ها یا گروه هایی مثل روزانه و شبانه و ... یا گروه یک و گروه دو و ... برای دانشکده تعریف کنند.
این دسته بندی ها در برنامه ریزی استفاده خواهند شد.
دسته بندی های در صفحات برنامه هفتگی، لیست دروس ارائه شده، برنامه امتحانات و ابلاغ مدرسین قابل انتخاب و استفاده خواهد بود.
1396/12/16 امکان ثبت تعداد هفته ها در ابلاغ اساتید فراهم شد
در قسمت "ابلاغ مدرسین" و ویرایش ابلاغ این امکان فراهم شد تا کاربر ویژه دانشکده برای هر درس از دروس تدریس شده اساتید، تعداد هفته ها را ثبت کند.
با ثبت تعداد هفته ها، مجموع ساعات تدریس تئوری و عملی برای هر درس در کل ترم و نیز مجموع کل ساعات تئوری و عملی استاد، بصورت خودکار محاسبه و نشان داده خواهد شد.
همچنین در "گزارش لیست جامع" و "دریافت اکسل جامع" هم تعداد هفته ها و مجموع ساعات در کل ترم قرار گرفته است.
در صورت وجود هر نوع اشکال یا مغایرت، لطفاً اطلاع دهید تا برطرف شود.
1396/12/15 صفحه برنامه هفتگی و برنامه روزانه کلاس ها بهینه شد
بخش برنامه هفتگی و برنامه روزانه کلاس ها با کمک تکنولوژی ایجکس بهینه شد. در نتیجه به محض انتخاب رشته، لیست دروس متناسب با آن محدود شده و با کلیک روی گزینه نمایش تنها برنامه هفتگی و روزانه بروز رسانی می شود.
چنانچه در این قسمت مشکلی در نمایش دروس یا برنامه هفتگی مشاهده کردید باید از مرورگر نسخه جدیدتر استفاده کنید.
1396/12/12 نمونه ابلاغ جدید دارای ضوابط و مقررات
بر اساس درخواست همکاران، نمونه ابلاغ جدیدی بصورت قرارداد حق التدریس دارای ضوابط و مقررات ، به سامانه اضافه شد.
این نمونه ابلاغ می تواند در شروع نیمسال تحصیلی به اساتید ارائه گردد.
1396/12/11 فرم مشخصات اساتید تکمیل شد
با تکمیل شدن فرم مشخصات اساتید، حالا می توانید همه اطلاعات استاد از جمله شماره حساب، نام بانک، شماره شناسنامه، آدرس و ... را وارد کنید.
همچنین برای هر استاد یکی از رشته های دایر را بعنوان رشته اصلی تدریس تعیین کنید تا اولاً در چاپ ابلاغ بتواند نام مدیرگروه را درست چاپ کند و همه مدیر گروه آن رشته توانایی ویرایش مشخصات استاد را پیدا کند.
1396/12/11 رفع اشکال ابلاغ برای استادکار، سرپرست و انباردار
با توجه به نظرات کاربران و ایراد پیش آمده در صدور ابلاغ برای عوامل دروس کارگاهی و آزمایشگاهی ،
حالا می توانید در صفحه ویرایش ارائه درس ، استادکار،سرپرست و انبار دار را تعیین کنید و نیز میزان مشارکت آنها را در ارائه کلاس مشخص کنید.
اگر ساعات نظری درس در کارگاه برگزار می شود، گزینه "مشارکت کامل در ساعات تئوری و عملی " را تیک بزنید . تا هم ساعات نظری و هم ساعات عملی را برای عوامل درنظر بگیرد.
اگر این گزینه انتخاب نشده باشد تنها ساعات عملی درس را برای این عواملمحاسبه خواهد کرد.
1396/12/09 امکان دریافت ابلاغ همه اساتید در قالب فایل اکسل فراهم شد
در بخش "صدور ابلاغ اساتید" دو گزارش جدید اضافه شد:
1- چاپ ابلاغ تقریبا مشابه ابلاغ صادر شده از سیستم ناد
2- دریافت فایل اکسل حاوی جزئیات دروس تدریس شده توسط اساتید
همچنین
در قسمت مدیریت مدرسین، ساعات موظف عملی و تئوری برای اساتید موظف آموزشکده ها اضافه شده و نیز در صدور ابلاغ ساعات تدریس موظف درنظر گرفته شده و ساعات حق التدریس محاسبه می شود.
1396/12/06 کاربران ویژه می توانند در سامانه اطلاعیه درج کنند
برای کاربران ویژه آموزشکده ها این امکان فراهم شد تا اطلاعیه ها و اخبار را در سامانه درج کنند.
کاربران ویژه می توانند با اجرای گزینه "مدیریت اطلاعیه ها" از بخش مدیریت آموزشی منوی کاربری، اطلاعیه ها را درج کنند ، این اطلاعیه ها در صفحه خانگی کاربران آن آموزشکده نشان داده خواهد شد.
1396/12/06 امکان ثبت عوامل اجرای دروس کارگاهی و آزمایشگاهی به سامانه اضافه شد
برای ثبت استاد کار، سرپرست یا انبار دار، نیازی به اضافه کردن درس جداگانه نیست بلکه کافی است در پایین فرم ویرایش درس، هر کدام از عوامل را انتخاب کرده و ثبت کنید تا هنگام نمایش و صدور ابلاغ، دروس ارائه شده را برای همه عوامل، یعنی هم در ابلاغ مدرس اصلی و هم ابلاغ های استادکار، سرپرست و انباردار نمایش دهد.
ضمناً برای محاسبه تعداد ساعات سرپرست و انباردار ، ساعات درسی را در سه چهارم ضرب می کند.
1396/12/05 اضافه شدن امکان قفل کردن نیمسال
امکان قفل کردن نیمسال ها برای کاربر ویژه فراهم شد، با توجه به اینکه در حین محاسبه و تولید ابلاغ های تدریس نباید ساعات کلاس ها تغییر کند، کاربر ویژه می تواند در بخش "تنظیمات آموزشی مرکز" اقدام به قفل کردن یا باز کردن قفل نیمسال ها نماید.
1396/11/28 امکان دریافت فایل اکسل حاوی مشخصات اساتید
در بخش مدیریت مدرسین، امکان دریافت فایل اکسل حاوی مشخصات اساتید و نیز چاپ مشخصات مدرسین اضافه شد.
1396/11/28 نمایش اساتید بصورت محدود شده بر اساس رشته
امکان نمایش لیست اساتیدی که در یک رشته یا رشته های تحت مدیریت یک کاربر، تدریس داشته اند در بخش مدیریت مدرسین و صدور ابلاغ فراهم شد.
1396/11/27 تعیین برنامه درسی چهار ترمی توسط خود مراکز
امکان تعیین برنامه درسی چهار ترمی (یا هشت ترمی )توسط خود مراکز فراهم شد. به این صورت که کاربر ویژه آموزشکده میتواند در بخش "رشته های دایر " در کنار هر رشته با کلیک روی دکمه "برنامه درسی"، لیست دروس رشته را نمایش داده و برای هر درس ترم ارائه و نوع درس را به سلیقه خودش تعیین کرده ، ضمن اینکه لیست دروس را با فرمت قابل چاپ و نیز با فرمت اکسل دریافت کند. مدیران گروه برای دسترسی به "برنامه درسی" رشته ها می توانند در صفحه خانگی ، روی لینک "برنامه درسی " جلوی نام رشته های تحت مدیریت خود کلیک کنند.
1396/11/26 نمایش لیست آموزشکده ها
در صفحه نمایش لیست دروس رشته ها، امکان نمایش دانشکده هایی که دارای این رشته هستند اضافه شد
1396/11/26 ریافت لیست اساتید بصورت اکسل
امکان دریافت لیست اساتید بصورت فایل اکسل برای کاربر ویژه دانشکده فراهم شد
1396/11/18 اضافه شدن گزارشاتی به بخش ابلاغ ها
در بخش صدور ابلاغ گزینه ای برای دانلود فایل اکسل حاوی تجمیع ابلاغ ها اضافه شد.همچنین امکان صدور لیست جامع شامل ابلاغ همه مدرسین بصورت خلاصه فراهم شد.
1396/11/17 امکان سفارشی کردن ابلاغ اساتید
در بخش صدور ابلاغ، امکان صدور لیستی شامل مجموع تعداد ساعات عملی و نظری برای همه مدرسین فراهم شد و همچنین می توان ردیف هایی از ابلاغ را برای نمایش تعیین کرده و ردیف های دیگر را از ابلاغ حذف کرد.
1396/11/16 صدور ابلاغ مدرسین بهینه شد
قسمت صدور ابلاغ مدرسین بهینه شد تا با اجرای گزینه"ابلاغ مدرسین" ابتدا لیست مدرسینی که در نیمسال جاری تدریس داشته اند را نمایش دهد و برای هر کدام امکان ویرایش یا چاپ ابلاغ فراهم شود. همچنین صدور ابلاغ برای همه مدرسین موجود در لیست هم امکانپذیر شده است
1396/11/13 بخش صدور ابلاغ کامل شد
ابلاغ برای هر کدام از مدرسین بر اساس دروس آنها، نوع ارائه درس (نظری، نظری-عملی، پروژه، کارآموزی ) و منطبق با بخشنامه های مربوطه محاسبه و نمایش داده می شود. کاربران می توانند آمار ثبت نامی دانشجویان را و نوع ارائه دروس را نیز تغییر دهند.
1396/11/12 ورود اطلاعات کلاس ها از سیستم ناد
امکان دریافت فایل اکسل کلاس های تولید شده از سیستم ناد در این سامانه فراهم شد. دانشکده ها می توانند با ورود فایل کلاس ها به سامانه برنامه ریزی بصورت آنی همه اطلاعات فضاهای آموزشی، اساتید و کلاس ها را وارد سامانه کنند و سپس از همه قابلیت های سامانه استفاده کنند.
1396/11/11 امکان دریافت برنامه ای برای کنترل کلاس ها فراهم شد
. کارکنان ادارات آموزش می توانند در بخش برنامه روزانه کلاس ها، گزارشی قابل چاپ دریافت کنند که لیست همه کلاس ها و کارگاه ها و دروس برای هر کدام را به ازای روزهای مختلف هفته دریافت کرده و چاپ نمایند. استفاده از این گزارش برای راهنمایی دانشجویان و کنترل کلاس ها بسیار کارآمد خواهد بود.
1396/11/02 نمایش نام دروس بجای کد دروس
در برنامه هفتگی به جای کد دروس، نام دروس نشان داده شد تا قابل فهم تر شده و برنامه ریزی راحت تر شود
همچنین مشکل عدم نمایش دروس دارای تداخل در کلیه گزارش های برنامه هفتگی و برنامه روزانه کلاس ها برطرف شد،
1396/11/01 نمایش و تعیین برنامه امتحانی برای دروس
امکان نمایش و تعیین برنامه امتحانی برای دروس به سامانه اضافه شد، کاربران ویژه دانشکده می توانند در قسمت " ساعات آموزشی" ساعات شروع و پایان امتحانات را تعیین کرده و در ویرایش دروس ارایه شده تاریخ و ساعت دقیق امتحان را تعیین کرده و در منوی کاربری گزینه برنامه امتحانات را اجرا کنند .
1396/10/30 دانلود دروس رشته ها بصورت فایل اکسل
امکان دانلود لیست دروس رشته ها بصورت فایل اکسل فراهم شد
1396/10/26 امکان گزارش برنامه چهار ترم یک رشته
امکان نمایش همه دروس علیرغم داشتن تداخل در گزارش ترم بندی کلاس ها اضافه شد
همچنین امکان گزارش برنامه چهار ترم یک رشته بصورت یکجا و در یک برگ A4 در قسمت برنامه هفتگی اضافه شد.
1396/10/17 جمع آوری نظرات، پیشنهادات و سوالات کاربران
امکان جمع آوری نظرات، پیشنهادات و سوالات کاربران و پاسخگویی به آنها از طریق سامانه فراهم شد.
1396/10/16 تغییرات اساسی در مدیریت کاربران و اساتید
همه مدیران گروه می توانند مدرسین رشته های خودشان را مدیریت کنند. مدیریت کاربران هر آموزشکده به کاربران ویژه همان آموزشکده محول شد.
1396/10/12 هوشمند سازی فرم مشخصات کلاس
صفحه ارائه درس، تداخلات کلاس، استاد و دانشجویان را بصورت هوشمند نشان داده و برنامه ریزی را راحت تر می کند.
1396/10/11 طراحی سامانه با موبایل سازگار شد
از این پس می توانید براحتی با کمک تبلت یا گوشی های تلفن همراه، از سامانه استفاده کنید و طراحی سامانه با موبایل سازگار شده است
1396/10/08 نمایش زنده برنامه روزانه کلاس ها فراهم شد
در بخش نمایش برنامه هفتگی امکان تهیه برنامه روزانه برای فضاهای آموزشی (کلاسها) اضافه شد و امکان نمایش زنده برنامه روزانه کلاس ها فراهم شد امکان نمایش نام دروس در برنامه هفتگی فراهم شد.
1396/10/07 محدود کردن دسترسی مدیران گروه به دروس دیگر رشته ها
هر مدیر گروه فقط می تواند کلاس های مربوط به رشته تحت مدیریت خودش را اضافه کند یا تغییر دهد. (در حال حاضر همه کاربران ویژه هستند و می توانند کلاس های همه رشته ها را مدیریت کنند)
1396/10/02 صدور کلاس های ارائه شده
در صفحه دروس ارائه شده امکان صدور کلاس های ارائه شده به فرمتی که در اکسل باز شود اضافه شد
1396/09/29 تغییر روش مدیریت مدرسین
از این پس برای مدیریت اساتید دانشکده فقط کافی است در قسمت مدیریت مدرسین اقدام کنید.
1396/09/24 تعیین ساعات آموزشی بصورت سفارشی
امکان تعیین ساعات آموزشی برای هر دانشکده بصورت مستقل فراهم شد
1396/09/23 محدود شدن لیست انتخاب درس
اگر در نوار بالای صفحه رشته خاصی انتخاب شود، در صفحات دروس ارائه شده، برنامه هفتگی و ارائه درس جدید، لیست های بازشو دروس، فقط دروس آن رشته را نشان می دهد در غیر اینصورت همه دروس مربوط به رشته های دایر در دانشکده نشان داده خواهد شد.
1396/09/21 نمایش رشته ها و دروس به کاربران مهمان
اضافه شدن امکان نمایش رشته ها و دروس به کاربران مهمان
1396/09/19 نمایش جدول مشخصات دروس
نمایش جدول مشخصات دروس در گزارشات برنامه هفتگی کلاس ها، ترم ها و اساتید
1396/09/18 درج دروس رشته های درخواستی
درج اطلاعات بیش از 16 رشته جدید بر اساس رشته ها و دروس ارسالی از طرف همکاران