اتوپلن | سامانه برنامه ریزی دانشگاهی
سامانه برنامه ریزی آموزشی ، راهکاری مبتنی بر فناوری های نوین، برای برنامه ریزی آموزشی است که این امکان را فراهم می کند تا دانشکده های فنی و حرفه ای بدون نیاز به نصب و نگهداری نرم افزار، تنها با عضویت در سامانه اینترنتی بتوانند تیم برنامه ریزی مستقل خود تشکیل داده و کارکنان آنها برای برنامه ریزی کلاس ها در استفاده از امکانات آن مرکز با هم همکاری و هماهنگی داشته باشند.
به علاوه این سامانه می تواند خروجی های سیستم ناد را دریافت کرده و به عنوان یک دستیار آنلاین و سریع ، گزارشاتی از جمله برنامه ریزی چهارترم برای رشته ها، برنامه هفتگی دانشجویان، اساتید، کلاس ها و برنامه کنترل کلاس ها، گزارش فعالیت های تدریس و صدور ابلاغ، لیست پرداخت اداره مالی و ... را بر اساس شیوه نامه های دانشگاه فنی و حرفه ای تولید کند.

با استفاده از سامانه برنامه ریزی آموزشی

خیلی راحت و سریع برنامه ریزی می کنید

با یکبار تعیین ساعت، کلاس و استاد، برای ورودی ها، کلاس ها و اساتید نمایش ها و گزارش های متنوع و قابل چاپ از برنامه خواهید داشت.

برنامه ریزی را تنها یکبار انجام می دهید

یکبار برنامه ریزی را انجام می دهید و برای نیمسال های بعدی آنها را انتقال داده و تنها تغییرات احتمالی را انجام می دهید

گزارش های متنوع از برنامه ریزی خواهید داشت

با تعیین ساعات و برنامه ریزی دروس قادر به اعمال فیلترهای دلخواه بر اساس رشته، ترم ورودی، استاد، درس بوده و همه این نمایش ها را می توانید چاپ کنید.

مدیران گروه در هر دانشکده با هم همکاری می کنند

با ثبت برنامه ریزی دروس در یک سیستم متمرکز، امکان دسترسی مدیران گروه در دانشکده به فعالیت های همکارانشان فراهم شده و برای کلاس ها و اساتید تداخلی نخواهد بود.

نظارت کلی در سطح دانشکده فراهم می شود

کاربر ویژه در دانشکده در هر لحظه قادر به مشاهده وضعیت برنامه ریزی کلاس ها، اساتید ، کلاس ها و... و ایجاد گزارش خواهد بود.

دسترسی سریع به اطلاعات آموزشی دارید

در هر زمان و در هر مکان به صورت آنلاین به کلیه اطلاعات برنامه ریزی و آموزشی دسترسی خواهید داشت.

چگونه می توانید از سامانه برنامه ریزی دانشگاهی استفاده کنید؟


استفاده از این سامانه برای همه دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای، آزاد و رایگان است. چنانچه از دانشکده شما افرادی قبلاً در سامانه عضو شده و کاربری فعال دارند، کافی است از آنها بخواهید که برای شما هم کاربری ایجاد کنند.

در غیر اینصورت :

برای استفاده از این سامانه باید اول ثبت نام کنید و با روش های ذکر شده در پایین صفحه، به مدیر سامانه پیام فرستاده و منتظر تائید کاربری تان باشید.
بعد از تائید کاربری می توانید وارد سامانه شده ، رشته ها و کاربران دانشکده خودتان را اضافه کرده و از همه امکانات سامانه بهره مند شوید - اگر به مشکل برخورد کردید، با ما تماس بگیرید.

فعالیت هایی که کاربران در این سامانه باید انجام دهند


کاربران دانشکده ها در سامانه برنامه ریزی دو دسته هستند، دسته اول کاربران ویژه هستند که می توانند معاونین آموزشی، مدیران گروه هماهنگ کننده باشند. این کاربران دارای اختیارات ویژه هستند. دسته دوم کاربران عادی هستند که می توانند مدیران گروه های اموزشی و کارکنان اداره آموزش باشند، این کاربران دسترسی محدود به سامانه دارند و فقط می توانند برنامه ریزی کلاسی و دریافت گزارشات برنامه ریزی را انجام دهند.

اقداماتی که می تواند توسط کاربران ویژه انجام شود:


  1. در بخش مدیریت کاربران، مشخصات کاربران(مدیران گروه) را وارد کنند.
  2. در بخش مدیریت مدرسین، مشخصات اساتید را وارد کنند.
  3. در بخش رشته های دایر، رشته هایی که در دانشکده شما وجود دارد را اضافه کرده و مدیر برنامه ریزی رشته را از کاربران انتخاب کنند.
  4. در بخش تنظیمات آموزشی مرکز، ساعات شروع و پایان جلسات آموزشی را تعیین کنند.
  5. از بخش "ورود اطلاعات از ناد" می توانند اطلاعات اساتید و دروس را از گزارش کلاس های سیستم ناد به سامانه منتقل کنند.
  6. در بخش " ابلاغ مدرسین" می توانند برای اساتید ابلاغ تدریس صادر کنند.

اقداماتی که می تواند توسط مدیران گروه ها انجام شود:


  1. در بخش مدیریت مدرسین، مشخصات اساتید رشته خود را وارد کنند.
  2. در بخش ارائه گروهی دروس ، می توانند برای تمام دروس رشته خود کلاس ایجاد کنند یا کل کلاس های نیمسال قبل را به نیمسال جاری منتقل کنند.
  3. در بخش دروس ارائه شده ، لیست دروس را مشاهده کنند وبا ویرایش درس، ساعات برگزاری، استاد، شماره ترم و نام کلاس و تاریخ امتحان را تعیین کنند.
  4. با ارائه ی درس جدید،گروه های درسی بیشتری را در صورت نیاز به برنامه اضافه کنند.
  5. در بخش نمایش برنامه هفتگی، برنامه را به تفکیک ترم، استادو ... مشاهده کرده و گزارشات چاپی متنوع و دلخواه بگیرند.
  6. در بخش نمایش برنامه روزانه کلاس ها، کلاس های تعیین شده برای هر فضای آموزشی را به تفکیک روزهای هفته ببینند.

ما متعهد به پشتیبانی و بهبود عملکرد سامانه هستیم


۱۳۹۷/۰۵/۱۳-اضافه شدن API به سامانه برنامه ریزی
با اضافه شدن API به سامانه برنامه ریزی، امکان اتصال نرم افزار های مختلف در محیط های وب، دسک تاپ و موبایل به سامانه برنامه ریزی و دریافت اطلاعات آموزشی برای هر مرکز فراهم شد.
برای دریافت راهنمای استفاده از API به پنل کاربری خود درسامانه برنامه ریزی مراجعه کنید.
۱۳۹۷/۰۳/۱۰-اضافه شدن ویدئوی راهنمای کاربر به همه صفحات سامانه
برای کلیه صفحات یک فیلم راهنما تهیه شده و در گوشه بالا سمت چپ صفحه قرار داده شده است.
کاربر با کلیک روی آیکن مخصوص راهنما، ویدئویی در مورد عملکرد آن صفحه سامانه تماشا خواهد کرد.
۱۳۹۷/۰۲/۱۱-تغییر بازه امتحانات تئوری نیمسال دوم 96-97
تاریخ امتحانات نیمسال دوم 96-97 ، بر اساس بخشنامه دانشگاه فنی و حرفه ای اصلاح شد.
امتحانات نیمسال دوم 96-97 از تاریخ 97/3/28 لغایت 97/4/10 خواهد بود.
۱۳۹۷/۰۲/۱۱-نمایش سابقه تدریس اساتید به سامانه اضافه شد
امکان نمایش سابقه تدریس استاد برای نیمسال های قبل ( اگر اطلاعات نیمسال های قبل به سامانه منتقل شده باشد) . فراهم گردید.
برای این کار در بخش "ابلاغ اساتید" ، کنار هر استاد لینک "سابقه" قرارداده شده که با کلیک روی آن ابلاغ های تدریس استاد برای همه نیمسال ها را نشان می دهد.
۱۳۹۷/۰۱/۲۹-اصلاح روش ورود به سامانه
سلام
به منظور به خاطر سپردن راحت تر نام کاربری، اصلاحاتی در سامانه انجام شده تا از این پس برای ورود به سامانه برنامه ریزی، از کدکاربری @ کد تعریف شده برای دانشکده شما در سیستم جامع ناد استفاده کنید.